ПОСЛЕДНИ НОВИНИ

ПРЕДСТАВЯНЕ НА ЦЕНТЪР ЗА КОМПЕТЕНТНОСТ ИНТЕЛИГЕНТНИ МЕХАТРОННИ, EКО- И ЕНЕРГОСПЕСТЯВАЩИ СИСТЕМИ И ТЕХНОЛОГИИ КЪМ ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ - ГАБРОВО

 eu  noir

На 19 ноември 2021 г. (петък) от 16:00 часа ще се проведе информационен ден за представяне на резултатите по проект № BG05M2OP001-1.002-0023 - Център за компетентност „Интелигентни мехатронни, eко- и енергоспестяващи системи и технологии“, финансиран от Оперативна програма Наука и образование за интелигентен растеж, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове. В рамките на събитието ще бъде предоставена информация за действащите лаборатории, които вече предлагат високотехнологични услуги на бизнеса.

Събитието ще се проведе присъствено в заседателната зала на Центъра в Габрово, ул. „Д-р Илиев-Детския“ 5, за гости, които разполагат с документи, съгласно изискванията на Министерството на здравеопазването, предварително завили присъствие.

Събитието може да бъде проследено в платформата Microsoft teams на следния линк.

Как работи Технологичният парк на Габровския университет

Екипът на Знание БГ на БНТ 2 гостува на Технологичния парк на Технически университет – Габрово

 

Преди година на територията на Технически университет – Габрово отвори врати първият извънстоличен технологичен парк. Създадените лаборатории и модерното оборудване са резултат от реализирането на четири проекта, финансирани по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“. Днес Технологичния парк е притегателно място за учени, студенти, докторанти и бизнеса. Вижте част от лабораториите в предаването Знание БГ по БНТ 2. 

 

 

Проект №BG05M2OP001-2.016-0019

 eu  noir

„Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“,  финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г.

Проект „Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“ беше представен на встъпителна пресконференция, проведена на 11.11.2021 г. пред медии и партньори.

  • Бенефициент е Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“,
  • Партньори са: Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Технически университет – Габрово.
  • Периодът на изпълнение е 30 месеца: 26.07.2021 г. – 31.12.2023 г.
  • Финансираща програма е ОП “Наука и образование за интелигентен растеж” 2014 - 2020, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.
  • Общата стойност на проекта е 4 175 484.34 лева, от които европейско финансиране 85 % - 3 549 161,69 лв. и национално финансиране 15 % – 626 322, 65 лв.

Проектът се финансира по процедура за безвъзмездна финансова помощ BG05M2OP001-2.016 „Модернизация на висшите училища“ по Приоритетна ос 2 „Образование и учене през целия живот ” на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014 – 2020 г., съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.

Проектът „Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми“ BG05M2OP001-2.016-0019 включва интегрирани дейности на ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“, Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски"  и Технически университет – Габрово, с цел да модернизират предлагания от тях образователен продукт чрез създаване на нови учебни програми (специалности) в ОКС „Магистър“, внедряване на дигитални и облачни технологии в учебния процес и повишаване на квалификацията на преподаватели, студенти, млади учени, докторанти, изследователи в четири професионални направления.

Фокусът на проекта е да развива предлаганите образователни продукти в контекста на бързо навлизащите цифрови технологии, да адаптира и интегрира натрупаните знания и умения в хуманитарни и социални науки към съвременните изисквания на пазара на труда.

Общата цел на проекта е да допринесе за постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование чрез въвеждане на иновативно обучение в хуманитарни и социални науки, базирано на компетентностен модел и интердисциплинарност в обучението, чрез широко прилагане на цифрова трансформация на образованието,  внедряване на добри практики от утвърдени европейски образователни  институции и по-широко използване на иновационните образователни технологии.

Специфични цели на проекта:

  • Повишаване на качеството на висшето образование и неговата насоченост към нуждите на бизнеса чрез създаване и въвеждане на интердисциплинарни учебни програми с цел подготовката на специалисти в приоритетни професионални направления, за които има нарастваща тенденция на търсене на пазара на труда.
  • Изграждане на устойчива взаимовръзка между партньорите чрез сътрудничеството при изпълнение на проекта и интегрирано обучение на бъдещите студенти от екип от международно признати експерти.
  • Насърчаване на иновативен образователен процес в хуманитарни и социални науки чрез мобилност на преподаватели и студенти за прилагане на иновативно образование;
  • Модернизация на учебните програми и въвеждане на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес, които ще допринесат за подобряване на достъпа до висше образование в посочените специалности,
  • Професионално развитие на преподавателите и подобряване на уменията им за използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии

Проектът включва следните основни групи дейности:

  • Група дейности 1: Модернизация на учебните програми – разработване и въвеждане на съвместни магистърски програми;

Проектът предвижда разработване и въвеждане на 6 иновативни интердисциплинарни съвместни учебни програми, базирани на компетентностен модел, които ще доведат до модернизация на учебния процес в приоритетни професионални направления

  • ПН 2.1 „Филология“ (ВТУ, СУ и ЮЗУ) – две съвместни програми „Дигитална култура: Език, литература, комуникация“ в ОКС „Магистър“ – 2 и 4 семестъра;
  • ПН 2.2. История и археология (ВТУ и СУ)
    - Нова и съвременна българска история: проблеми, модели, методология“ и „История и култура на Балканите и Източното Средиземноморие в късната античност и средновековието“ - ОКС „Магистър“ – 2 семестъра;
  • ПН 3.5. Обществени комуникации и информационни науки (ВТУ и СУ)
    - „Дигитални комуникации и медии“ в ОКС „Магистър – 2 семестъра;(
  • ПН 3.4. Социални дейности (ВТУ и ТУ - Габрово)
    - „Социални иновации и социални политики“ в ОКС „Магистър – 2 семестъра;
    Прием и обучение на студенти за учебната 2022 - 2023 година
  • Група дейности 2: „Създаване на дигитални учебни ресурси и виртуален университет"

Едно от сериозните предимства на проекта е дигитализация на учебната среда и учебното съдържание и въвеждане на нови ИКТ решения за виртуален университет във ВТУ като:

  • Създаване на 10 виртуализирани учебни зали и специфичното софтуерно решение за поддържка на хибридния (онлайн и присъствен) учебен процес (тип виртуален университет);
  • Виртуална библиотека, вкл. виртуализация на част от наличното текстово и графично съдържание на наличния библиотечен фонд на ВТУ;
  • Лаборатория за дигитални ресурси по история и археология - ще предлага най-съвременни технологии в областта, в това число лицензи за специализиран софтуер (ArcGIS и др.) и специализиран хардуер – дрон за заснемане на исторически и археологически обекти.
  • Създаване на дигитални учебни ресурси за всички нови магистърски програми
  • Осигуряване на пул от индивидуално ИКТ оборудване (лаптопи и периферия) за разработване на дигитални учебни ресурси
  • Група дейности 3: „Професионално развитие на преподаватели"
  • Обучения в България; Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология, както и на дигитални умения, вкл. използване на ИКТ-базирани иновационни технологии.
  • Краткосрочни специализации на преподаватели (в т.ч. млади преподаватели) в три чуждестранни висши училища - асоциирани партньори от Полша, Гърция и Румъния.
  • Изходящи мобилности за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, млади учени, изследователи и учени.
  • Дългосрочна входяща мобилност на преподаватели на чуждестранни преподаватели от висшите училища - асоциирани партньори, с цел преподаване.
  • Групa дейности 4: "Кариерно ориентиране на студенти"
  • Специализирано обучение на студенти от висшите училища - партньори чрез курсове (40 ч.) Развитие на предприемачески и презентационни умения; Развитие на дигитална креативност;
  • Изходящи мобилности на студенти и докторанти в университетите – чуждестранни партньори с цел разширяване на познанията и компетентностите им посредством чуждестранен обмен и мобилност;
  • Организация на кариерни борси и презентационни събития;
  • Реализация и внедряване на единна система за проследяване на реализацията на завършили в първата година след дипломирането.
  • Изграждане на общи информационни мрежи на кариерните центрове.

Проектът предвижда и разработване и въвеждане на съвместна учебна програма за обучение на чужд език с асоцииран партньор.

Очаквани резултати:

  • В резултат на изпълнението на проекта, ще се подобрят нивото на дигитализация и цифровизация в преподаването на хуманитарни и социални науки, което ще допринесе до въвеждане на гъвкави методи за хибридно и съвместно обучение и ще се подобрят възможностите за учене през целия живот.
    В рамките на проекта ще бъдат включени общо 759 студенти (15% от общо обучаваните към момента студенти в 4-те професионални направления в 4-те университета), общо 300 преподаватели от висшите училища, включени в програми за повишаване на квалификацията и участващи в краткосрочни специализации, представляващи 43% от целия академичен състав в 4-те професионални направления; както и 55 докторанти и млади учени.
  • В дългосрочен план това ще доведе и до повишаване на рейтинга на ВТУ и неговите партньори в Рейтинговата система на висшите училища, както и до достигане на най-високи стандарти при обучение на студенти в професионални направления Филология, История и археология, Обществени комуникации и Социални дейности.

Основни проектни индикатори:

  • Дял и брой на младите учени до 34 г. вкл., които участват в дейностите сред заетите в НИРД , целева стойност: 10.00
  • Участници в различни форми на мобилност, които са с повишена квалификация и умения и по-добра реализация: целева стойност: 30.00
  • Брой въведени съвместни учебни програми с партниращи български висши училища, целева стойност: 6.00
  • Преподаватели във висши училища, включени в програми за повишаване на квалификацията, целева стойност: 300.00
  • Брой въведени съвместни учебни програми за обучение на чужд език с чуждестранни висши училища, целева стойност: 1.00
  • Брой млади преподаватели (до 34 г. вкл.), завършили краткосрочни специализации в чужбина и/или обучения в България , целева стойност 41
  • Студенти, включени в програми за мобилност, целева стойност: 31.00
  • Брой споделени преподаватели между партниращите български висши училища, целева стойност: 30.00
  • Брой студенти, записани в курсове, преподавани съвместно от български висши училища, целева стойност: 99.00
  • Висши училища, участващи в изграждането на обща информационна мрежа на кариерните центрове, целева стойност: 3.00
  • Лица на възраст 25-64 години, участващи в продължаващо обучение и надграждане на знания, умения и компетентности по ОП, целева стойност: 405.00
  • Брой студенти, получили подкрепа за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност, целева стойност: 460.00
  • Брой преподаватели, преминали програми за входяща мобилност, целева стойност: 10.00

Настоящият информационен материал е изготвен по проект №BG05M2OP001-2.016-0019 „Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014 – 2020 г., съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.                                                

ТУ - Габрово обявява процедура за подбор на членове на екип за управление на проект BG05M2OP001-2.016-0008-C02

 eu  noir

Проект № BG05M2OP001-2.016-0008-C02

Ръководството на Технически университет - Габрово и Екипът за управление на Проект BG05M2OP001-2.016-0008-C02 "Иновации, Наука и Образование за високо качество и съответствие към пазара на труда в Технически университет - София и партньори (ИННОТЕХ ПРО)",  финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, на основание заповед на ректора на ТУ-Габрово№З-01-469/08.11.2021 г., изискванията на Ръководство за изпълнение на административни договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по приоритетни оси 2, 3 и 5 на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 год., относно изискването в него да се извърши подбор на лица, които не са били предмет на предварителна оценка,

ОБЯВЯВА ПРОЦЕДУРА ЗА ПОДБОР

   за членове на екип за управление на проект BG05M2OP001-2.016-0008-C02  в Технически университет - Габрово, в качеството му на Партньор 3 по проекта, както следва:

1. Координатор от страна на ТУ - Габрово

1.1. Кратко описание на длъжността: Осигурява цялостна координация на дейностите по проекта от страна на партньора – Технически университет - Габрово, следи за спазване на времевия график и възложените задачи по проекта, осигурява комуникация с Бенефициента и партньорите по проекта, подготвя, окомплектова и изпраща технически отчети по проекта, осигурява оперативна координация на наетите лица от страна на партньора при изпълнение на дейности по проекта.

1.2. Минималните изисквания за заемане на длъжността:

  • Образование – Висше;
  • Образователно-квалификационна степен – хабилитирано лице от област на висшето образование „Технически науки“ от Технически университет – Габрово;
  • Професионален опит – участие в минимум 2 научноизследователски проекта.

1.3. Заетост по проекта: 32 часа месечно.

 

2. Финансист/счетоводител от страна на ТУ - Габрово

2.1. Кратко описание на длъжността: Организира финансово изпълнение на проекта от страна на партньора, води счетоводна документация и счетоводна отчетност по проекта, подготвя платежни документи и осигурява счетоводно записване на всички финансови операции по проекта, изготвя финансови отчети и финансови справки по проекта.

2.2. Минималните изисквания за заемане на длъжността:

  • Образование – Висше;
  • Образователно-квалификационна степен – „Магистър” в професионално направление 3.8 „Икономика“;
  • Професионален опит - минимум 3 години като счетоводител висше училище
  • Допълнителна квалификация – познаване на правила за финансово управление и контрол на СУ и работа със счетоводна програма.

2.3. Заетост по проекта: 32 часа месечно

 

Конкурсът с допуснатите кандидати ще се проведе на база проверка на подадените от кандидатите документи.

  1. Необходими документи за участие в конкурсната процедура:
  1. Място и срок за подаване на документите за участие в конкурса:

Документите за участие в конкурса се представят в: седем календарни дни от публикуване на обявлението в сайта на ТУ - Габрово.

Краен срок за подаване на документи – до 15.11.2021 г.

Документите се подават в стая 3111, сграда Ректорат на ТУ – Габрово, ул. Хаджи Димитър № 4 до 16:00 часа на 15.11.2021 г.

Всички съобщения във връзка с провеждане на конкурсната процедура, както и образците на документите се обявяват на страницата на ТУ – Габрово.