Национална кампания „Моята професия – моето бъдеще“ стартира от днес порталът на българските общини KМЕТА.bg. Инициативата е под патронажа на Министерството на труда и социалната политика и се провежда в партньорство с 9 големи компании и 29 български университета, сред които и Технически университет – Габрово.
Идеята е да се помогне на родния бизнес в търсенето на квалифицирани служители и да се съдейства за изграждането на тясна връзка между учебните заведения и предприемачите. Конкурсът е възможност за талантливите млади специалисти да бъдат открити от най-подходящия за тях работодател.
От 11 май до 14 юни 2020 г. всички желаещи студенти могат да подадат своята кандидатура, като се регистрират и изпратят иновативен проект на специално създадената платформа – ТУК.
Всеки участник може да изпраща до един авторски проект по избор от девет предварително зададени теми и професионални области, като изрично трябва да посочи за коя компания е направена разработката.
Спонсори на инициативата са „Пощенска банка“, „Виваком“, „Аурубис България“, „Нова Броудкастинг Груп“, „Филип Морис – България“, „Джи Пи Груп“, TheMayor.EU, ДП „Ръководство на въздушното движение“ и „Риск Електроник“.
Жури, съставено от партньорите, ще определи печелившите проекти. Всяка от представените фирми има право да избере само един победител по анонсираната тема, който ще получи парична награда в размер на 2 000 лв., както и възможност за кариерно развитие в съответната компания. Награждаването ще се състои през месец юли в София.
„Бъдещето на страната ни е в ръцете на младите и инициативни българи. Ежегодно университетите дипломират хиляди висшисти, а въпреки това, фирмите изнемогват в търсенето на качествени кадри. Недостигът на специалисти у нас води до постепенното отпадане на България от конкуренцията за нови капиталовложения на световния пазар.“, казват организаторите на конкурса.
Повече информация за темите и общите условия за участие в кампанията „Моята професия – моето бъдеще“ можете да намерите на интернет страницата на Kmeta.bg.