ПРОГРАМА: ЕРАЗЪМ+
КЛЮЧОВА ДЕЙНОСТ 2: Сътрудничество за иновации и обмен на добри практики
ЗАГЛАВИЕ: Училища за творци: Включване на 3D дизайн и програмиране в обучението в средните училища с цел насърчаване креативността и ангажираността на учениците с науката, технологиите, инженерството и математиката
НОМЕР НА ПРОЕКТА: 2020-1-BG01-KA201-079274
КООРДИНАТОР: Технически университет - Габрово, България
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 01.12.2020 – 30.11.2022
ПАРТНЬОРИ:
Европейски център за качество ООД, България
Регионално управление на образованието – Стара Загора, България
Технически университет - Крит, Гърция
Дирекция „Средно образование“, Гърция
Дирекция за национално образование, област Маниса, Турция
Дирекция за национално образование, област Мугла, Турция
КОНТАКТНО ЛИЦЕ: доц. Стефан Иванов
ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТА
Знанията и уменията в STEM областта се считат за ключови за конкурентоспособността на Европа и нейната способност да се справи с обществените предизвикателства. Понастоящем няма достатъчно завършили STEM специалности, за да отговорят на голямото търсенето на такива специалисти. Следователно е необходимо да се увеличи делът на учениците, които се интересуват и са подготвени за STEM обучение и кариера в тази област. 3D технологиите, особено когато се комбинират с програмиране, могат значително да обогатят настоящите умения на учениците. Така се развиват креативността, иновативността и възможността за успешно решаване на различни задачи. Използването на 3D технологии води до резултати, които учениците могат буквално да докоснат и видят, което може да направи STEM обучението по-приятно за иначе неохотно учещи. И накрая, това е една от най-добрите технологии за безпроблемно интегриране на STEM обучението в обучението по изобразителни изкуства и дизайн.
Общата цел на проекта е да даде възможност за използване на 3D дизайн и 3D печат в обучението в средните училища.
Конкретните цели са:
-Осигуряване на учители и ученици с учебни ресурси за 3D дизайн и 3D печат
-Осигуряване на учители и ученици с учебни ресурси за прилагането на езика за програмиране Python при 3D дизайна и творческите изследвания на 3D модели
-Осигуряване на учителите с методологични и дидактически ръководства за проектиране и въвеждане на 3D технологиите в STEM обучението.
ДИРЕКТНИ ЦЕЛЕВИ ГРУПИ
-учители в средното образование (особено в областите свързани със STEM)
-ученици от средните училища
НЕДИРЕКТНИ ЦЕЛЕВИ ГРУПИ
-регионални и местни образователни власти
-училищни мениджъри и администратори
ИНТЕЛЕКТУАЛНИ ПРОДУКТИ
Партньорството ще доведе до реализацията на следните интелектуални резултати:
1. Програма за извънкласно обучение „Въведение в 3D дизайна и 3D печата”
2. Програма за извънкласно обучение „Python за 3D печат и творчески изследвания на 3D модели“
3. Учебно ръководство за прилагане на 3D дизайна, 3D печата и програмирането в учебната дейност
ОЧАКВАНО ВЪЗДЕЙСТВИЕ ВЪРХУ ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ
Подобно на много други нови технологии, 3D технологията става все по-евтина, насочена към голямо разнообразие от приложения и потребители, ставайки все по-достъпна. Реализацията на проекта има за цел да предостави на училищата и техните учители инструментите, увереността и подкрепата, за да усвоят най-добре тази технология както в учебните, така и в извънкласните дейности на тяхното училище.
На локално ниво проектът е насочен към местни училища, учители, ученици, местни власти и местни образователни дирекции. Той ще има за цел да повиши осведомеността относно възможностите, които 3D технологията създава за подобряване на качеството на преподаването и за осигуряване на ангажиращи и ефективни извънкласни дейности свързани със STEM и STEAM, които са подходящи и за нежелаещите обучение в STEM областта. Проектът също така ще повиши осведомеността сред учителите и учениците, че 3D технологията може да бъде интегрирана в обучението в областта на информатиката и компютърните науки за изграждане на конкурентни умения и знания. В дългосрочен план проектът ще се стреми да допринесе за подобряване на извънкласното обучение по STEM и STEAM в училищата, за по-мотивирано участие на учениците в такова обучение и нови възможности за професионално развитие на учителите в STEM областта и сродните.
На регионално ниво проектът е насочен към публични органи, отговорни за образованието, и в дългосрочен план ще има за цел да допринесе за по-добри стратегии за подобряване на резултатите на учениците в областта на STEM обучението на ниво средно училище. На национално и международно ниво проектът очаква да допринесе за повишаване на осведомеността за пълния потенциал на 3D технологиите за подобряване на STEM и STEAM обучението, за подобряване на резултатите на учениците по компютърни науки и програмиране, за изграждане на умения за дизайнерско мислене и за подготовка на учащите се за Индустрия 4.0 .